Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testülete
16/2022. (II. 10.) önkormányzati határozata
Nyugat-Zugló tervezett fejlesztéseinek véleményezése
Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testület úgy dönt, hogy a Kormány (Budapest Fejlesztési Központ Vezérigazgatóján keresztüli) megkeresésére Zugló Nyugati részén tervezett fejlesztési elképzelések kapcsán:
A) Véleményét a következők szerint adja meg:
Feltételül szabva a településrendezés eljárást (vizsgálat, tervezés, partnerségi egyeztetés) egyetért a fejlesztések céljaival, azaz:
- a két kerület között vasút feletti közúti felüljáró építésével,
- a két kerület közötti közlekedési kapcsolat megvalósításával (szimmetrikusan: 2x1 közúti villamospálya, 2x1 gépjármű forgalmi sáv, 2x1 irány helyes kerékpársáv), és
- a kötöttpályás csatlakozású parkoló kapacitások létrehozásával.
A településtervezéshez szempontként javasolja, hogy:
# 1. A villamospályák füvesítetten valósuljanak meg.
# 2. A Milfav (M1, kisföldalatti) vonalát legalább a Nagy Lajos király útjáig (3-as villamosig) hosszabbítsák meg.
# 3. A vasút feletti műtárgy: Szimmetrikus kialakítású, tengelyvonalának helyzete a Nagy Lajos király útja tengelyirányának egyenes folytatása legyen. A két oldalsó gyalogos-járda a villamosmegállón – lámpás gyalogátkelőhelyek közbeiktatásával – haladjon át.
# 4. A műtárgyak egyszerűsödjenek (pl. a vasút felett közúti felüljáró a lehető legrövidebb és legkeskenyebb legyen) és az azzal elérhető költségmegtakarítást más, kapcsolódó zöldfelület-, közterület-, illetve közlekedés fejlesztésekre fordítsák.
# 5. A Nagy Lajos király útja és Kacsóh Pongrác út kereszteződése szintben legyen (a Kacsóh Pongrác út befelé irányáról lekanyarodási lehetőségek nélkül, annak érdekében, hogy a kerületi utakat, lakóterületeket ne terhelje az M3-as bevezető forgalma).
# 6. A Nagy Lajos király útja jelenleg az Erzsébet királyné útjáig tervezett átépítése, további – a Bosnyák térig tartó (kb. 800 méter) – hosszon is valósuljon meg.
# 7. Az átterhelődő átmenő forgalom kizárása érdekében és a lakóterületek védelmére közlekedésvizsgálatot (a várható hatások alapján szükséges területre, de legalább a Thököly út és a Rákospatak vonaláig) készítsenek és a közlekedésvizsgálat alapján szükséges forgalomtechnikai beavatkozásokat tegyék meg.
# 8. A Kacsóh Pongrác út érintett szakaszának forgalmi kapcsolatai egyszerűsödjenek, az út mentén zöldsávok, fasorok jobban védjék a lakóövezeteket.
# 9. A parkoló-kapacitások kialakítását három körben vizsgálja: az intézmények (főként Városliget), a kerületiek, továbbá az agglomerációból érkezők kiszolgálásához szükséges parkolóhelyek (mennyiségi és optimális helykijelölési) szempontjait.
# 10. Az urbanisztikai tanulmány részletesen térjen ki a Rákosrendező későbbi fejlesztéséhez szükséges infrastruktúra kérdéseire is.
# 11. A városszövet későbbi folytatásának lehetőségét műtárgyak ne építsék el.
# 12. A Vágány utca – Mohács utca – Reitter Ferenc utca hármas kereszteződés és vasút feletti felüljáró Szegedi úti közlekedési kapcsolatainak kialakításakor a Budapest XIII. Kerület Önkormányzatának szempontjait vegyék figyelembe.
B) Az A) pont szerinti válasz (vélemény) megküldésére felkéri a Polgármestert.
Határidő: a határozat hitelesítését követően azonnal
Felelős: Polgármester (Főépítészi Iroda)
|