Képviselő-testület 16/2022. (II.10.) határozata
Határozat adatai
Határozat száma 16/2022. (II.10.)
Határozat címe Nyugat-Zugló tervezett fejlesztéseinek véleményezése
Ülés adatai
Önkormányzat BUDAPEST FŐVÁROS XIV. KERÜLET ZUGLÓ ÖNKORMÁNYZATA Tárgyaló testület Képviselő-testület
Ülés dátuma 2022.02.10 Ülés típusa Rendkívüli
Tárgyalt napirendi pont száma 123-63/2022
Végrehajtási jellemzők
Felelős
Határozat

Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testülete

16/2022. (II. 10.) önkormányzati határozata

Nyugat-Zugló tervezett fejlesztéseinek véleményezése

Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testület úgy dönt, hogy a Kormány (Budapest Fejlesztési Központ Vezérigazgatóján keresztüli) megkeresésére Zugló Nyugati részén tervezett fejlesztési elképzelések kapcsán:

A) Véleményét a következők szerint adja meg:

Feltételül szabva a településrendezés eljárást (vizsgálat, tervezés, partnerségi egyeztetés) egyetért a fejlesztések céljaival, azaz:

- a két kerület között vasút feletti közúti felüljáró építésével,

- a két kerület közötti közlekedési kapcsolat megvalósításával (szimmetrikusan: 2x1 közúti villamospálya, 2x1 gépjármű forgalmi sáv, 2x1 irány helyes kerékpársáv), és

- a kötöttpályás csatlakozású parkoló kapacitások létrehozásával.

A településtervezéshez szempontként javasolja, hogy:

# 1. A villamospályák füvesítetten valósuljanak meg.

# 2. A Milfav (M1, kisföldalatti) vonalát legalább a Nagy Lajos király útjáig (3-as villamosig) hosszabbítsák meg.

# 3. A vasút feletti műtárgy: Szimmetrikus kialakítású, tengelyvonalának helyzete a Nagy Lajos király útja tengelyirányának egyenes folytatása legyen. A két oldalsó gyalogos-járda a villamosmegállón – lámpás gyalogátkelőhelyek közbeiktatásával – haladjon át.

# 4. A műtárgyak egyszerűsödjenek (pl. a vasút felett közúti felüljáró a lehető legrövidebb és legkeskenyebb legyen) és az azzal elérhető költségmegtakarítást más, kapcsolódó zöldfelület-, közterület-, illetve közlekedés fejlesztésekre fordítsák.

# 5. A Nagy Lajos király útja és Kacsóh Pongrác út kereszteződése szintben legyen (a Kacsóh Pongrác út befelé irányáról lekanyarodási lehetőségek nélkül, annak érdekében, hogy a kerületi utakat, lakóterületeket ne terhelje az M3-as bevezető forgalma).

# 6. A Nagy Lajos király útja jelenleg az Erzsébet királyné útjáig tervezett átépítése, további – a Bosnyák térig tartó (kb. 800 méter) – hosszon is valósuljon meg.

# 7. Az átterhelődő átmenő forgalom kizárása érdekében és a lakóterületek védelmére közlekedésvizsgálatot (a várható hatások alapján szükséges területre, de legalább a Thököly út és a Rákospatak vonaláig) készítsenek és a közlekedésvizsgálat alapján szükséges forgalomtechnikai beavatkozásokat tegyék meg.

# 8. A Kacsóh Pongrác út érintett szakaszának forgalmi kapcsolatai egyszerűsödjenek, az út mentén zöldsávok, fasorok jobban védjék a lakóövezeteket.

# 9. A parkoló-kapacitások kialakítását három körben vizsgálja: az intézmények (főként Városliget), a kerületiek, továbbá az agglomerációból érkezők kiszolgálásához szükséges parkolóhelyek (mennyiségi és optimális helykijelölési) szempontjait.

# 10. Az urbanisztikai tanulmány részletesen térjen ki a Rákosrendező későbbi fejlesztéséhez szükséges infrastruktúra kérdéseire is.

# 11. A városszövet későbbi folytatásának lehetőségét műtárgyak ne építsék el.

# 12. A Vágány utca – Mohács utca – Reitter Ferenc utca hármas kereszteződés és vasút feletti felüljáró Szegedi úti közlekedési kapcsolatainak kialakításakor a Budapest XIII. Kerület Önkormányzatának szempontjait vegyék figyelembe.

B) Az A) pont szerinti válasz (vélemény) megküldésére felkéri a Polgármestert.

 

Határidő:       a határozat hitelesítését követően azonnal

Felelős:           Polgármester (Főépítészi Iroda)